18 april 2013

Gespot in Milaan: Karton

Vorige week was ik er voor het eerst en zeker niet voor het laatst: The Milan Design Week. Enorm veel gezien en gespot en zeker meer dan de helft ook nog gemist. Er is simpel weg gewoon te veel te bewonderen. In deze en volgende blogs laat ik zien wat ik zoal gespot heb.

Wat mij opviel was dat er veel ontwerpers aan de slag zijn gegaan met karton. Tja, en dan ben je niet voor niets een CUBIQZ-styliste, omdat allemaal vast te leggen voor een blog.

Als eerste trof ik deze meubels van ONdesign. De meubels zijn opgebouwd uit lagen karton en stof.

Iets verderop troffen we van krukjes en lampen van het Canadese bedrijf MOLO. De producten zijn gemaakt van honingraatkarton, waardoor ze iets luchtigs krijgen.


 De lampen filteren het licht juist mooi door deze structuur.
Ook deze krukjes van Marameo zijn opgebouwd uit allemaal kleine stukjes karton. Weer een heel andere toepassing van karton.
Het Hongaarse Kartonart kwam met een ouderwets ogende klok van karton. Op hun website ontdekte ik nog veel meer mooie producten van karton. Ook origineel waren deze lampen van een Spaanse ontwerpster Ana Zaragoza. Ingeklapt is de lamp niet veel groter dan een LP, maar hangend over een peertje ontstaat er een mooi lijnenspel.
Er was nog veel meer karton te vinden in Milaan, maar dit waren wel de mooiste.
Welke heeft jouw voorkeur?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...