11 maart 2016

10 vragen aan....Roos van Midden



Hoogste tijd om weer een collega stylist te bevragen. Dit keer Roos van Midden van Typisch Roos uit Hengelo. Een creatieve dame die niet alleen creatief is met het inrichten van huizen, maar ook in haar marketing. Bekijk haar facebookpagina en je zult begrijpen wat ik bedoel. Verder maakt ze ook haar eigen woonaccessoires.

Grootste misverstand over vastgoedstyling?
Het grootste misverstand over vastgoedstyling is dat het als luxe wordt gezien. Ieder huis vraagt om zijn eigen aanpak. Daarbij bepaal je nog altijd zelf hoeveel je wil investeren zodat je huis vlot tegen de beste prijs wordt verkocht.

Licht aan of uit? 
Licht aan. Je creëert weer meer ruimte als je de juiste verlichting hebt. En de meeste mensen willen meer ruimte als ze gaan verhuizen. Daarbij kan het enorm sfeerbepalend werken. Het is dan wel heel bepalend hoe de foto’s worden gemaakt.

Meubels van karton of echt?
Om de kosten zo laag mogelijk te houden maak ik een mix van de bestaande meubels met karton. Indien er geen sterke combi gemaakt kan worden dan kies ik voor kartonnen meubels. Het belangrijkste van de “software” is dat het de “hardware” versterkt.

Inspiratiebron?
Magazines, op straat, internet, behoeftes van mensen, tv. Onlangs was er bv een docu op tv waarbij een apparaat werd gemaakt. Had totaal niks met het interieur te maken. Inspireerde mij voor een lampenkap. Dit creatieve brein is altijd actief.

Leukste project?
Totaalplaatje voor diverse appartementen van een nieuwbouwproject verzorgd. Ingericht met kartonnen meubels, de wanden laten sauzen, raambekleding en vloerbekleding. Alles geheel afgestemd op de beoogde doelgroep.

Favoriete woonaccessoire?
Kartonnen zuil met goede vaas met bloemen erop. Dit is heel sfeerbepalend.

Droomproject? 
Een hotel (re)stylen. Zodat ik aan het einde van 2016 kan overnachten in een kamer die ik heb ingericht.

Verrassend inkoopadres voor woonaccessoires?
Ik heb alleen niet een heel speciaal adresje. Helaas. Koop zelf in bij TICA. Maar die kent elke stylist wel.

Perfecte housewarminggift?
Een groot boek waar iedereen een welkomstberichtje in mag zetten.

Als je verkopers maar één tip mag geven, wat zou die dan zijn?
Je weet zelf waarschijnlijk nog waarom je destijds verliefd werd op jouw huis. Dit is jouw kracht, je kan dit inzetten bij de verkoop van jouw huis.


Ben je vastgoedstylist en wil je ook meedoen aan deze blogserie? Stuur me even een mailtje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...